Hur ersätts kostnader som uppstått i samband med ett arbete?

För att du inte ska bli beskattad kostnaderna, behöver du specificera dem i fakturan innan du godkänner den. Sedan skickar du in dina kvitton.

Utläggen dras från fakturans totalsumma – innan vi räknar ut lönen. Summan för utläggen betalas sedan ut skattefritt. Vi separerar alltså utläggen från fakturan, innan vi drar kostnader som arbetsgivaravgifter etc. Det här gör vi för att du inte ska behöva bli beskattad dubbelt för dina utlägg. När det är gjort, räknar vi ut arbetsgivaravgiften och skatten.

OBS! Utlägg räknas inte som lön och syns alltså inte på lönespecifikationen. Du kan se alla dina ersättningar under kontohändelser.

Se även:

Kan jag lägga till utlägg/kostnader på en faktura?

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.